۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۳:۴۶

دومین همایش "تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" برگزار می شود

دومین همایش "تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" برگزار می شود

پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی دومین همایش "تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" را در سال 1391 برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این همایش با مشارکت مؤسسه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، دانشگاه تهران، وزارت بهداشت و علوم پزشکی تهران و شورای عالی انقلاب فرهنگی برپا خواهد شد.

تاریخ ثبت نام دراین همایش برای شرکت کنندگان بدون مقاله یکم خرداد سال 91 و برای شرکت کنندگان حاضر به ارایه مقاله روز 27 اسفند سال 90 خواهد بود .

براساس این گزارش، معرفی نوآوری پزشکان، داروشناسان و گیاه شناسان دوره اسلامی و دستاوردهای آنان، معرفی مهمترین پزشکان ، داروشناسان، و گیاه شناسان دوره اسلامی، معرفی مهمترین آثار پزشکی اسلامی ، ترسیم نحوه انتقال آرا دانشمندان و پزشکان دوره اسلامی به جهان غرب از جمله موضوعات مورد تأکید در این همایش است.

همچنین، بررسی نقش پزشکی اسلامی در تکوین دانش پزشکی جهان و و معرفی مهمترین مترجمان این عرصه، بررسی امکان استفاده از دستاوردهای پزشکی دوره اسلامی در نظام فعلی بهداشت و درمان جهان و از ان جمله ایران، تبیین نظام فکری پزشکان و دانشمندان دوره اسلامی برگرفته از ساختار دانش دوره اسلامی محورهای ارایه مقاله برای دومین همایش تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است.

 دومین همایش "تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" در پاییز سال 1391 برگزار خواهد شد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت های http//iicc.tums.ac.ir  و http//pfmi.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1401729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha